Nadejdzie czas , kiedy choroba jako efekt opacznych myśli będzie hańbą

Oldi Tube

piątek, 30 lipca 2010

Ćwiczenie 6: chłodne czoło


To ostatnie ćwiczenie TA, do którego się przechodzi po ćwiczeniu ciepła w splocie słonecznym, wywołuje uczucie lekkiego chłodu na czole. Jego znaczenie oddają też potoczne wyrażenia, utożsamiające chłód ze spokojem i rozsądkiem - „być chłodnym i opanowanym".
Formuła chłodnego czoła brzmi:


Czoło jest przyjemnie chłodne.


Można jednak też sobie wyobrażać: Czoło przyjemnie lekko chłodne albo Powiew chłodu na czole, jeśli dzięki temu uzyskuje się lepsze wyniki, ale nigdy nie wolno zastępować słowa „chłód" przez „zimno", ponieważ może to wpłynąć na ukrwienie i spowodować silny ból głowy, niekiedy nawet ostrą migrenę lub utratę przytomności. Trening w ostatnich tygodniach składa się więc z następujących sugestii:


Jestem zupełnie spokojny (raz)
Prawa ręka jest bardzo ciężka (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Prawa ręka jest bardzo ciepła (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Serce bije spokojnie i miarowo (6 razy)
Oddycha mną (raz)
Oddech jest całkiem spokojny i miarowy (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Ciepło przenika splot słoneczny (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Czoło jest przyjemnie chłodne (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Czoło jest przyjemnie chłodne (6 razy)
Jestem zupełnie spokojny (raz)
Czoło jest przyjemnie chłodne (6 razy)
Zginam i prostuję ręce - głęboko oddycham - otwieram oczy (raz).



Gdy wrażenie chłodu na czole po pewnym czasie staje się coraz wyraźniejsze, wystarczy sześciokrotne powtórzenie odpowiedniej sugestii.

Brak komentarzy:

Spirala hipnotyczna