Nadejdzie czas , kiedy choroba jako efekt opacznych myśli będzie hańbą

Oldi Tube

czwartek, 24 marca 2011

Pozytywna postawa ciała




Całkiem niedawno odbyłem bardzo ciężką podróż, która była wyczerpująca nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Po mniej więcej dwóch tygodniach tej mordęgi za­cząłem mieć objawy przeziębienia, takie jak katar, ból zatok i kichanie. Dzięki moim poprzednim doświadczeniom wiedziałem, że bakterie odgrywają tu niewielką rolę, a tak naprawdę mój problem bierze się głównie ze stresu. Ze wszelkich technik, jakich wtedy użyłem, aby pozbyć się napięcia, jedna okazała się niezwy­kle skuteczna. Polegała ona na wytworzeniu w sobie stanu wielkiej pewności. Nie chodziło tu o bycie pewnym jakiejś konkretnej rzeczy czy sprawy, tylko o ogólne poczucie pewności. Po mniej więcej trzech sekun­dach od uzyskania tego stanu wszelkie objawy całkowicie zniknęły, co, jak zapewne przyznasz, jest niezłym przykładem natychmiastowego uzdro­wienia. Mój nos był suchy, zatoki wolne od bólu, a uporczywa chęć kichnięcia minęła bezpowrotnie. Wytworzyłem w sobie ten stan pewno­ści jedynie poprzez myślenie o nim. Tu muszę przyznać, że było to dla mnie takie łatwe ze względu na wiele lat praktyki w tym zakresie. Jed­nakże kiedy tylko pozwoliłem mojej uwadze osłabnąć i zająć się czymś innym niż poczucie pewności, katar natychmiast powrócił. Starając się wymyślić, jak można by nauczyć innych ludzi tej techniki i jednocześnie spowodować, żeby była ona skuteczniejsza na dłuższą metę, odkryłem, że większości ludzi najłatwiej jest wprowadzić się w stan pewności i utrzymać go przez potrzebny okres czasu dzięki przybraniu pozycji ciała, która wyraża pewność. Pozycja ciała wyrażająca pewność przypo­mina naszemu ciału, że powinno podtrzymywać tę pewność i jak długo utrzymujemy taką pozycję, tak długo to poczucie trwa w nas, powodując wszelkie uzdrawiające korzyści.

Brak komentarzy:

Spirala hipnotyczna