Nadejdzie czas , kiedy choroba jako efekt opacznych myśli będzie hańbą

Oldi Tube

czwartek, 28 października 2010

Znaczenie pieniędzy w dzieciństwie


Czy możesz powiedzieć, że masz zdrowy stosunek do pieniędzy, czy też masz z tym jakieś problemy? Dlaczego przyjąłeś właśnie takie stanowisko? Jeśli bardzo zainteresował cię ta publikacja mówiąca o zmianie stosunku do pieniędzy, znaczy to, że w dzieciństwie doświadczyłeś wielu negatywnych uwarunkowań dotyczących finansów.
Suze Orman, autorka książki 9 Steps to Financial Freedom (9 kroków do finansowej wolności) pisze: Śmiem nawet twierdzić, iż na podstawie mojego doświadczenia największe aktualne problemy życiowe większości moich klientów (nawet takie, które na pierwszy rzut oka nie mają nic wspólnego z pieniędzmi) bezpośrednio opierają się na wczesnych, głęboko zakorzenionych doświadczeniach z pieniędzmi... Dlatego też pierwszy krok prowadzący do finansowej wolności polega na przypomnieniu sobie o najwcześniejszych chwilach, w których pieniądze coś dla ciebie znaczyły i po raz pierwszy zrozumiałeś, co mogą one spowodować.
Zróbmy ten krok i sprawdźmy przyczyny twojego wczesnego nastawienia do pieniędzy.
Stwierdzimy przy tym, czy te wczesne przekonania, które przejąłeś od rodziców, obowiązują jeszcze w twoim obecnym życiu i czy naprawdę są przydatne dla ciebie jako dorosłego człowieka.


Podróż do wspomnień według ceremonii haipule: twoja matka, ojciec i pieniądze


Ponownie wykonamy teraz pierwsze kroki ceremonii haipule, by uwolnić się od dawnych programów. Dzięki temu będziemy mogli naładować obecne zamiary pozytywną energią.
Odpręż się podczas czytania tych słów i rozkoszuj obecną chwilą. Skieruj uwagę na oddech. Poczuj, jak powietrze wchodzi i wychodzi przez nos, poczuj ruchy klatki piersiowej i brzucha w czasie oddychania...
Uspokój myśli, rozszerz postrzeganie i poczuj bicie serca lub puls pośrodku oddechu.
Następnie jeszcze bardziej poszerz swoje postrzeganie, aby odczuć ciało jako całość, teraz, w tym momencie...
Gdy myśli uspokoją się, a ciało odpręży (gdy Lono i Ku tworzą świadomą jedność w teraźniejszej chwili), powiedz do siebie: Gdy podróżuję do moich wspomnień, jestem otwarty na przyjęcie informacji od Akua lani, mojego Wyższego Ja.
Zastanów się teraz nad następującymi pytaniami. Zwróć przy tym uwagę, jakie wspomnienia pojawią się przy tym i do jakich wniosków dochodzisz bez trudu. Po przeczytaniu każdego pytania możesz zamknąć oczy i pozwolić sobie na ponowne przeżycie pojawiających się wspomnień:


1. Jak na temat pieniędzy wyrażali się twoi rodzice, gdy byłeś dzieckiem, podczas rozmów z tobą i między sobą? Jak mówiło się o pieniądzach w twojej rodzinie?


2. Jaki był twój stosunek do pieniędzy w okresie dzieciństwa? Były to uczucia radości i podziwu, czy też gniewu i strachu? Czy w stosunku do pieniędzy czułeś odprężenie, czy też zestresowanie?


3. Czego nauczyłeś się o pieniądzach od równieśników i znajomych z klasy. Czego na ten temat nauczyłeś się w kościele i na lekcjach religii?


4. Jeszcze raz przyjrzyj się swoim wspomnieniom dotyczącym pieniędzy i poszukaj najbardziej negatywnego przekonania lub nastawienia, które przyjąłeś jako prawdziwe. Może być to pełne siły stwierdzenie leżące u podstawy twoich wszystkich przekonań dotyczących pieniędzy, które wywołuje w twoim wnętrzu silne emocje.


Dobrym przykładem w tym momencie są układy, na podstawie których Kala rozwinęła negatywne przekonanie wobec pieniędzy i przez lata nosiła je w sobie:


Gdy byłam dzieckiem, moi rodzice, którzy wyemigrowali z Chorwacji do Kanady, musieli ciężko pracować, aby zdobyć pozycję w przemyśle budowlanym. Razem z bratem mieszkaliśmy zawsze w pięknych domach, które nasi rodzice budowali na sprzedaż. Często w dzieciństwie słyszałam złośliwe uwagi innych dzieci, że moi rodzice są bogaci, pomimo że tak naprawdę nie mieli więcej pieniędzy niż nasi sąsiedzi. Jednak emocje kryjące się za tym wszystkim, zazdrość i brak akceptacji, które czasami odczuwałam ze strony rówieśników, odnosiłam do naszego bogactwa. Posiadanie więcej pieniędzy niż inni zgodnie z tym oznaczało, iż nie byłam akceptowana. Moje Ku oczywiście próbowało chronić mnie przed dezaprobatą i brakiem akceptacji za pośrednictwem sprzeciwiania się bogactwu. Później jako dorosła już osoba dostrzegłam, iż to nieświadome przekonanie silnie ograniczało mój rozwój.
Świadomie zdecydowałam się na zastąpienie tego wzorca myślowego innym.

Brak komentarzy:

Spirala hipnotyczna